Saturday, May 9, 2015

Workloads & Home

Posted by Mars Laini at 12:28 AM
*catatan musim hujan menhempas tingkap*

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah sekarang ni dah tinggal hampir sebulan lebih sahaja lagi untuk semester 6 ni berakhir. That mean I'm one step closer for my graduation day. Doakan semuanya dipemudahkan :)

 Dengan masa yang ada ni, ini bermakna workloads kian bertambah lebih-lebih lagi thesis. Aku difahamkan oleh supervisor aku yang tajuk thesis aku ni mudah sajo. Tapi lama-lama buat kajian aku sedar ia tak semudah yang disangka. Sekarang pun masih tersekat di literature review (yang aku rasa paling rumit dalam proposal ni). Berat hati rasa bila memikirkan thesis ni.

Workloads lain macam building e-commerce website, entrepreneurship presentation & explorace quiz, test & assignment information security, audit software & policy dan lain-lain (banyak lagi) semua nak kena submit minggu depan! 

Bila kerja jadi banyak ni mulalah teringat kat rumah, teringat kat mak ayah. Kadang-kadang rasa penat juga dengan urusan yang tak habis-habis ni. Tapi setkan dalam minda yang kita belajar ni kerana Allah, agar ia menjadi ibadah. Benda tu je selalu duk ulang-ulang.

Sekarang ni pun dah ramai dah kawan-kawan yang duk ulang "ya Allah cepatlah habis sem ni!" "ya Allah cepatlah aku nak grad!" hahaha nampaklah disitu semua dah tak tahan.

Hopefully everything turn out to be great, insyaAllah. Please pray for our proposal defence next time. We really in chaotic mode if it is all about these thesis thingy. Thanks! May Allah always bless you :)

O.N.D.A.K.E.Y.B.O.A.R.D.
tempias hujan menghempas tingkap, dimana aku duduk menulis disebelah tingkap itu, pen tergantung di atas kertas kala aku ralit memerhatikan titis hujan yang turun, aku harap aku juga sekuat itu. 

0 comments:

Post a Comment

Komen la sikit ye.. jangan la baca je.. hehehe :P

 

~When a King Speaks~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea