Saturday, September 10, 2011

Tour Raya TTS 8

Posted by Mars Laini at 9:51 PM
Reactions: 
Assalamualaikum..

Ehem ehem. Hari ni mas pergi tour raya rumah ketua iaitu miqdam dan juga rumah ily classmate mas. Ni nak cerita sket pasal hari ni.

Bermulanya tour pada pagi yang hujan. (Hajar hantar mesej suruh doa mintak berenti hujan =,=). So, dengan longlainya, mas dan bid pon bersiap-siap la. Mas sempat lagi pergi ketuk rumah ily kat sebelah. Manalah tau terlajak tido plak. Setelah semuanya siap, mas turun la dengan budak berdua tu. Hujan still lagi tak berhenti. Mas jumpa dengan budak perempuan lain yang pergi tour jugak kat kafe. Mereka yang pergi ialah yani, izzati, fashihah, ulin, anis, hajar, fairuz & alia. Tapi kitorang still tak nampak lagi bebudak lelaki yang suruh turun awal. Nak gerak kul 9 katanya. Ia lah tuuuu....

Nak dekat pukul 9.30 barulah nampak diorang tu. Captain kami iaitu miqdam menerangkan proses perjalanan kitorang agar takde yang tersangkut nanti. Lepas tu perjalanan kami dimulakan dengan doa. Eh, lupa plak! Perjalanan kami juga disertai oleh seorang pelajar tts 5 iaitu Akashah. Hehehe. Kami pergi dengan 3 buah kereta & 2 buah motor. Miqdam naik motor dengan akashah sementara khoi naik la motor dia sensorang. Mas, bid & yani naik kereta suzuki swift pink dengan shakir & azraai :D. Ulin, fairuz, alia & ily plak naik kereta triton dengan syah fahmi & safuan. Keceriaan tergambar di wajah mereka. Hahahaha. Izzati, hajar, shihah & anis plak naik la proton saga dengan afiq farhan & faizudin. 

Masa perjalanan tu tak la lama sangat. Cuma agak nak tergelak la jugak tengok cara khoi bawak motor. Macam-macam gaya la dibuatnya. Kami mengambil keputusan untuk beraya rumah ketua kami dulu iaitu miqdam. Rumahnye dekat Batu Caves. Bid sempat ambik gambar patung besar tu. (Teruja katanyer). Bila kami sampai kat rumah dia, maka berbunyilah suara sumbang khoi "miqdam balik bawak calon ni makcik"  tak sayang mulut betullah. Rumah miqdam ada macam-macam makanan la. Makan je apa yang ada. Yang paling maju sekali ialah bid dan hajar la. Sesudahnya habis makan nasi, dibantainya pulak mi sorang semangkuk. Ish ish.. Mak & ayah miqdam pula sangat la mesra orangnya sementara adik-adiknya sedang bizi mengambil gambar kitorang yang tengah syok makan ni. 

Selepas habis makan tu, kitorang ada sesi penggambaran la pulak. Maka ambik la gambar reramai. Oleh kerana kitorang perlu cari lokasi rumah ily pulak, maka kami dengan segeranya menaiki kenderaan kami. Hahaha. Rumah ily tu masa kitorang cari agak susah la jugak. Oleh kerana azraai lebih tahu jalan-jalan kat kl ni, maka mas kena tukar kereta jap dengan ily agar mudah dia bagi tau jalan. Mas pon naik la kereta triton tu. Wah wah bukan main meriah lagi kereta tu. Asyik pot pet pot pet je sepanjang jalan. Akhirnya jumpa juga rumah ily. Kondominium dekat desa putra tuuu. Fulamak! Cantik gila! Siap dengan swimming pool segala bagai. Ambik gambar lagi sepam dua. Bebudak laki tinggal kitorang kat situ sementara diorang pergi mane tah.

Kitorang pon naik la rumah ily. Dalam rumah pon cantik jugak. Siap ada piano lagi. Mas try la main jugak sket. Dapat main lagu Happy Birthday je. Hahaha bantai jela. Mas pon sempat jugak main violin adik ily. Hehehe. Masa tu, bebudak lelaki pon sampai la tapi cuma safuan, syah fahmi, akashah dengan afiq farhan je yang kelihatan. Yang lain ke mana tah. Mak ily plak cukup la sporting orangnyer. Kami makan KFC kat rumah ily. Macam-macam hal lah. Ada je benda yang nak digosipnye. Mak ily plak berkenan la dekat ehem ehem.. :P hahahaha tanak bagitau. 

Oleh kerana para driver nak balik awal kami pon bersedia la untuk balik. Masa nak balik tu mak ily bagi duit raya tuuu.. rezeki rezeki.. hahahaha. Kami pon baliklah. Bid tak balik dengan kitorang sebab dia nak terus naik ktm balik seremban. Azraai pon dah balik sendiri. So, dalam kereta tu tinggal shakir, mas, yani & yang mengejutkan, Akashah. Sepanjang jalan tu mas tutup mulut. Yani pon sama. Sunyi sepi je. Tapi akashah cakap jugak la dengan shakir & yani. Mas senyap je. Takkan nak menyampuk tanpa pasal plak. 

Perjalanan jadi rumit plak bila salah satu kereta tersesat ntah ke mana. Kereta sape lagi kalau bukan kereta safuan. Diorang tersalah masuk jalan mane plak dah. So, menunggu la diorang patah balik dengan lamanya.Dekat pukul 5 baru la nampak batang hidung diorang. Kami pon meneruskan perjalanan kami. Masa nak balik nilai jammed la plak jalan tu. Sabor jela. Pukul 6 baru sampai KKNC. Sampai tula mas turun & ucap terima kasih pada shakir. 

Naik sengal pinggang ni. Tapi takpelah. Macam tula raya kan. So, mas pon apa lagi. Naik atas la rehat :P

O.N.D.A.K.E.Y.B.O.A.R.D
ayam masak merah ke kat rumah miqdam tu? sedap la. 

0 comments:

Post a Comment

Komen la sikit ye.. jangan la baca je.. hehehe :P

 

~When a King Speaks~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea