Thursday, January 3, 2013

Love, Intelligence, Freedom

Posted by Mars Laini at 6:37 PM
Assalamualaikum...

Fuhh fuhh selesai sudah exam arab dan english. Tinggal lagi dua paper iaitu C Programming dan Statistics.Subjek yang bakal buat mas pening lepas ni. Huhuhu

Well, how's your new year? Baik? Alhamdulillah praise Allah :). Beberapa hari lepas mas terbuka facebook dan dalam page Manga Fox ada sesuatu yang menarik perhatian mas. Benda itu ialah benda di bawah ini:

Yeah, the first three words you see will come to you in 2013. Mas dapat love, intelligence dan freedom.

Ketiga-tiga benda yang mas sangat-sangatlah berharap mas ada dalam hidup ni. Rasa macam tak percaya pulak. Hahaha. Ehem.. tapi kita tak boleh percaya 100%. Semua itu datang daripada usaha kita dan pemberian daripada Allah kan.

Apa pun benda ni tak berhenti buat mas tersenyum sepanjang hari. Positive things make you smile :).

Love:
Bukannya mas tak dapat love yang cukup. Semua dah bagi love nya pada mas iaitu, family dan kawan-kawan. But i am wondering what type of love do i will get in this 2013. Haha. But I really hope i get more love from Allah. The most pure love is from Him InsyaAllah :)

Intelligence:
I truly want to be intelligent in everything i learn and everything i decide. Tapi sekali lagi, itu hak Allah dan usaha mas sendiri untuk dapatkannya. Insyaallah i will try my best to get this intelligence :)

Freedom:
Yeah! Mas nak kebebasan. Kebebasan bersuara. Dimana mas boleh share apa mas nak tanpa rasa broken heart. Boleh pergi kat mana je mas nak. Boleh tinggal sorang-sorang dan alami kedamaian ini. Freedom! I will go for you!

Apa yang kita nak kita kena usaha untuk mendapatkannya. Hatta nak makan sekalipun, kalau malas pergi beli makanan, malas suap masuk mulut sendiri, memang tak dapat makanlah jawabnya kan. Tiada kejayaan yang datang bergolek.

Selamat berusaha kawan-kawan! Jom berusaha sama-sama! Ganbatte!!

O.N.D.A.K.E.Y.B.O.A.R.D.
study study study
 

0 comments:

Post a Comment

Komen la sikit ye.. jangan la baca je.. hehehe :P

 

~When a King Speaks~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea